Використання arduino для управління автомобільним електричним насосом охолоджуючої рідини (помпою)

1200

Деякі основні виробники автомобілів, такі як bmw, використовують електричні насоси для циркуляції охолоджуючої рідини двигуна. Перевага електричного водяного насоса-більш стабільна і контрольована температура двигуна, менше навантаження на двигун і, отже, більша ефективність. Насос цього типу можна використовувати практично в будь-якій машині, але залишається проблема, як ним управляти? у цьому проекті майстер розповість нам, як управляти насосом pierburg cwa200 за допомогою arduino.

для проекту знадобляться наступні інструменти і матеріали: -ардуїнов;-насос pierburg cwa200;-макетна плата;-перемички;-регулятор напруги 5в — l7805;-потенціометр 10k;-транзистор 2n2222 npn;-транзистор irlz44n;-електролітичний конденсатор ємністю 10 мкф;-конденсатор 100 нф;-резистор 10 ком — 4 шт;

Крок перший: схемапомпа cwa200 вимагає живлення постійного струму 12 в + керуючий сигнал шім. Сигнал шім від arduino дуже простий, безліч прикладів доступно в інтернеті. Проблема полягає в тому, що для насоса потрібен шім 12 в, а arduino зазвичай працює від 5 в.моп-транзистор логічного рівня може бути підключений до arduino, але це призведе до інвертування виводу arduino. Просте рішення полягає в тому, щоб керувати моп-транзистором через проміжний транзистор, тому вихід arduino інвертується двічі.

Оскільки цей проект призначений для роботи в автомобілі, живлення 5 в для arduino йде від джерела живлення 12 в, який є в більшості автомобілів. Стабілізатор напруги l7805 використовується для перетворення 12 в 5 в для arduino.

Крок другий: макетна платавикористовуючи принципову схему з попереднього кроку, монтуємо макетну плату. Після цього підключаємо: контакт 1-харчування 12 в на роз’єм на двигуні — зазвичай це червоний проводконтакт 2 — вихід шім від схеми arduino / mosfet — зазвичай це білий проводконтакт 3 — запасний — не іспользуетсяконтакт 4 — роз’єм заземлення на двигуні — зазвичай це чорний проводпосле підключення наступним кроком буде програмування arduino.майстер додав світлодіод до виходу шім, щоб візуально бачити, що він працює.

Крок третій: програмуванняже наведено код для сигналу шім, змінюваного положенням потенціометра.зверніть увагу, що команда » map » змінює масштаб шім для роботи від 60 до 150 — це відповідає робочому циклу шім від 23% до 58%. Робочий цикл не зчитується насосом як регулятор швидкості від 0% до 100%, що представляє мінімальну і максимальну швидкість. Робочий цикл зчитується двигуном як командний інтерфейс, наприклад, 10% шім означає скидання налаштувань. За результатами тестування, ефективний діапазон швидкості становить від 23% до 58% , забезпечуючи від мінімального руху рідини до максимального потоку.код ардуіно можна завантажити нижче.

Показати / приховати текст

Крок четвертий: тестуваннявипробувальний стенд майстер зробив зі старою лійки, з’єднувачем і шлангами. Вода циркулює в цій замкнутій системі. Живлення помпи і arduino йде від автомобільного акумулятора.

Насос можна перевірити, підключивши сигнальний провід шім на насосі безпосередньо до джерела живлення 12 в — через кілька секунд насос буде працювати на повній швидкості, потім зупиниться і перезапуститься. Ця послідовність буде повторюватися безліч разів.use an arduino to drive a pierburg cwa200 car electric water pump-step #4

Тепер у нас є працюючий насос, що приводиться в дію автомобільним джерелом живлення, і швидкість, контрольована потенціометром на arduino. Його можна легко поліпшити, додавши датчик температури води, плюс деякий код під-регулятора arduino, реле, яке спрацьовує при заданій температурі, включаючи вентилятор охолодження радіатора. Крім того, можна додати функцію, яка підтримує роботу насоса / вентилятора після вимкнення двигуна.