Бензиновий тример на дачі: 6 ваших помилок, які можуть привести до поломок

130

Десять років тому ми з колегами купили в подарунок секретарці бюджетний бензиновий тример patriot потужністю близько 1 к.с. Пам’ятаю, що коштував він всього 3000 руб. Тоді ця ціна мені здавалася смішною тому, що на дачі я косив траву потужною бензокосою alpina тисяч за 20. Дивно, але той patriot працює донині, а моя дорогуща трудівниця лежить в сараї. Правда, є один нюанс-траву на дачі у колеги косить її племінник-автомеханік, який і здійснює технічне обслуговування тримера. Висновок напрошується — якщо правильно експлуатувати і гідно обслуговувати недорогу модель, то вона може пропрацювати дуже довго: як і дорога, і навіть довше. Принаймні, мій другий недорогий китайський тример цю думку підтверджує.

зовсім не обов’язково купувати найдорожчий тример. Куди важливіше правильно користуватися інструментом і не забувати про регулярне техобслуговування

Вибір триммера для дачі. Мій досвід

Котушка моєї «альпіни» вибухнула прямо під ногами, коли я косив бур’ян біля паркану. При пошуках цієї запчастини мені траплялися варіанти за 1500-1800 рублів (було це три роки тому). Ну дуже дорогі, як мені здалося. Тут колега розповів мені, що купив недавно потужний тример «байкал 4500» всього за 4900 рублів (ціна — без доставки). Знайомий майстер зібрав його всього за 700 рублів. Ціна за все дуже приваблива.

Я тут же подзвонив в цю фірму, але менеджер мене засмутив, повідомивши, що такого ж «байкалу» вже немає. Однак він запропонував мені бензокосу китайського бренду safun потужністю 2,5 квт за 4000 рублів. Переконав, одним словом. Та до того ж мені було приємно купити косарку за ціну двох котушок для триммера alpina. Крім іншого, я дуже хотів перевірити, як довго пропрацює дешева китайська модель і наскільки потужність двигуна відповідає заявленій в описі.

Тример, який придбав мій колега, при вазі трохи більше 5 кг і обсязі двигуна 52 см3 має заявлену потужність 5,5 квт. Просто диво якесь! у комплекті-два ножі і котушка з волосінню. Рекомендована товщина волосіні — 2,4 мм, що здалося мені дивним, адже потужність двигуна в два рази більше, ніж у запропонованого мені китайського safun, а рекомендована волосінь — тонше. «байкалом» ми трохи покосили бур’ян в дальньому кутку ділянки. Ріже траву він добре, але після півгодини роботи у мене склалося відчуття, що safun з подібним завданням справляється краще, і це при заявленій потужності 2,5 квт.

тример «байкал», заявлена потужність — 5,5 квт. Фото автораколи замовлений safun привезли в офіс, інший мій колега зацікавився моєю покупкою. У нього-то зовсім недавно зламався електричний тример, який полагодили в майстерні за пару тисяч, але після ремонту він знову зламався, причому остаточно. Я йому розповів про свій тример, купленому за сущі копійки, він трохи подумав і придбав схожий, але подорожче — procraft t-4350 за 6000 рублів. Я не полінувався і приїхав до нього на дачу, допоміг зібрати апарат, заодно і спробував покосити.

бензокоса procraft t-4350. Фото автора

Заявлена потужність двигуна бензокоси procraft t-4350 — 4,35 квт, але при пробному окашивании різниці зі своїм я не відчув. Витрата бензину і волосіні великий. Двигун працює тихіше, ніж у safun. У першому сезоні експлуатації цим тримером сумарно було покошено до 100 соток. Двигун заводився стабільно на холодну і на гарячу.моторесурс косарки зазвичай не вказується в описі-знайти цю інформацію про свій тример safun я не зміг. Довелося оцінювати його самому за кількістю покосів за сезон. Косарка відпрацювала три сезони. Я регулярно окашиваю дачну ділянку 36 соток. На сьогоднішній день «пробіг» косарки склав 9-10 гектарів.

потужний safun рубає волосінню і траву, і бур’ян. Фото автора

Далі я хочу поділитися досвідом експлуатації тримера, дрібними помилками і поломками, з якими я зіткнувся за останні три роки.

1. Невірний вибір різальних елементів

Як правило, власники бензинових косарок розділені на два табори. Одні косять і траву, і бур’ян тільки волосінню. Інші, зіткнувшись з високою травою, відразу встановлюють металевий диск. Я ставлюся до представників першого табору. На потужну двокіловаттную бензокосу мені просто страшно ставити диск: з-під нього летить все як з гармати. А при гідній потужності коса і волосінню легко рубає все від борщівника до дрібних кущів.

на косарку safun встановлена волосінь діаметром 3,2 мм.їй по зубах навіть тримісячний бур’ян. Фото автора

Робота з дисковим ножем. Сумний досвід

Дуже давно ми з тестем поставили диск на потужну косу efco, вона рубала кущі як в казці, яка закінчилася на другий сезон. Зірвали редуктор, а в майстерні оголосили просто непристойну суму за ремонт. Цей випадок доводить, що ніж не завжди кращий варіант. При косінні металевим диском на редуктор йде підвищене навантаження, особливо коли ріжуча частина знаходить пеньок або цегла в траві. Ось тут редуктор і перевантажується, аж до зриву зубів або заклинювання вала.

Яка волосінь краще

З новим тримером я почав експериментувати і пробував волосінь, яка буде найбільш ефективна. В інструкції дозволялося встановлювати волосінь товщиною від 2 до 4 мм.за перший сезон перепробував чотири види — квадратну 2,4 мм, круглу 2,4 мм і 3,2 мм, виту 2,4 мм. При такій потужності двигуна різниці особливої не помітив. Витрата тонкої волосіні був трохи більше, але для мене це не принципово. Всі волосіні добре рубали товсті бур’яни.

встановлюємо квадратну волосінь на» рідну » котушку триммера. Фото автора

Переваги квадратної волосіні я реально відчув на менш потужній «хонді» — вона рубає траву краще при меншій потужності двигуна.

Хороша котушка

Рідна котушка нової косарки мені спочатку здалася кволою, аж надто тоненькі стінки! передчуття мене не обдурили: перші дірочки почали з’являтися в кінці другого сезону, а остаточно вона протерлася після першого покосу в третьому сезоні. Заміну я підшукав більш надійну. Вибір був невеликий — можна купити таку ж, з тонкими стінками, рублів за 300 або пошукати серйозніше, яка проживе довше. Купив більш надійну котушку з товстими стінками за 700 рублів. Все як завжди: хороша котушка коштує дорожче і служить довше. І економити тут немає сенсу.

комплектна котушка (ліворуч) прослужила недовго. У нової котушки (праворуч) стінки більш надійні. Фото автора

2. Неправильна паливна суміш

З двотактними двигунами все не так просто, заправляються вони сумішшю бензину і масла, причому до кожного двигуна рекомендована своя пропорція. Так, для мого китайця це 40: 1, тобто на 40 частин бензину — 1 частина масла. Пробував лити масла трохи більше, але движок починав диміти. Масло в нову свою косарку я вирішив заливати тільки якісне: на хорошому двигун довше пропрацює. У колеги тример procraft взагалі відмовлявся заводитися на суміші з дешевим маслом (що досить дивно).

набір для приготування паливної суміші для двотактного тримера. Фото автора

Літрової пляшки моторного масла2-takt-motoroil від liqui moly мені вистачає на пару сезонів. Це напівсинтетичне масло для двотактних моторів зі спеціальними присадками прекрасно змішується з паливом і захищає двигун від згубних відкладень і зносу. Купувати дешеве масло від невідомого виробника, на мій погляд, сумнівна економія. Нову косарку мені не дуже шкода, але, коли заливаєш перевірене масло, якось спокійніше.

знімаємо глушник-видаляємо нагар. Фото автора

Погане масло може залишати нагар. Знос деталей двигуна, можливо, буде більше, якщо будеш заливати в бак неперевірене масло. Багато чого люди пишуть про погане масло-перевіряти це на двигуні свого триммера якось не хочеться. Я і не став.

Підібрати якісне масло длясадової техніки з двотактними і чотиритактними двигунами ви можете з асортименту садової програми liqui moly. Рекомендації щодо вибору ви знайдете в статті яке моторне масло вибрати для садової техніки, щоб вона прослужила багато років.

Бензин старий-і свіжий

Всі бензокоси, з якими мені доводилося стикатися, неохоче заводилися на старому бензині, який, наприклад, простояв в каністрі зиму. Я пробував старий 92-й бензин розводити свіжим 95 — м-двигун починав схоплювати краще. Але врешті-решт я перейшов на 95 — й (в описі триммера було написано, що бензин-не нижче 92-го). На ньому двигун розвиває відчутно велику потужність. Гріється він швидше, влітку при + 25°c на сонці потужність різко падає вже через 20 хвилин роботи. Тримеру в такому випадку треба відпочити в тіні хвилин 15-а мені попити чаю. Спостерігайте за» поведінкою » агрегату — і обов’язково давайте йому перепочити, коли це необхідно.

Якщо техніка до початку сезону все ж зберігається з паливом в бачку, то перед тим, як її прибрати на тривалий на відпочинок, додайте стабілізаторБензинаbenzin-stabilisator. Він консервує паливну суміш і не дає їй втратити свої властивості. Засіб треба залити прямо в бак, потім завести двигун, дати йому попрацювати вхолосту хвилин 10, вимкнути. Після того, як він охолоне, можна прибирати інструмент на зберігання.

стабілізатор бензину заливають прямо в бак

Як правильно скласти паливну суміш

Не дарма виробник рекомендує певне співвідношення масла і бензину. Його треба дотримуватися. Перельеш масла-косарка димить, утворюється нагар. Недольешь масла-двигун почне швидше грітися, збільшиться знос деталей, що, в общем-то, не дуже помітно, особливо коли не уявляєш, який реально ресурс у мотора. Але нічого хорошого в обох випадках чекати не доводиться.

Раніше я розводив масло, використовуючи звичайну банку (800 мл) і старий флакончик з-під масла liqui moly з мірним стаканчиком, їм 20 мл відміряв досить точно. Змішував все в скляній банці, при цьому бензину при кожній заправці я наливав фактично на око.

масло відміряв старим флаконом з-під масла. Фото автора

В кінці минулого сезону я з нагоди купив хімічну мензурку, аж надто красива і зручна посуд-бензин прямо з каністри налити дуже просто.

хімічна мензурка і шприц для приготування паливної суміші для двотактного двигуна. Фото автора

На сайті самодельщиков вичитав, що зручно відміряти масло великим шприцом, — ця ідея мені сподобалася. Тепер мензуркой відміряю точно 800 мл бензину. Масло дозую, використовуючи шприц на 20 мл. При необхідності їм можна відміряти і 12, і 15 мл.

Видавлюю масло зі шприца в мензурку з бензином — в принципі, суміш готова, треба трохи розмішати. Після чого заливаємо суміш в бензобак.

набираємо масло в шприц, видавлюємо вміст в бензин. Готову паливну суміш заливаємо в бензобак. Фото автора

Майте на увазі, що якщо ви косите в сильну спеку, то додавати масла в паливну суміш потрібно рівно стільки, скільки рекомендує виробник, а ось в прохолодну погоду можна лити трохи менше.

3. Незатягнуті з’єднання

Про необхідність регулярно протягувати всі з’єднання тримера я знаю, але якось забувається це. Всі гвинти косарки були з контргайками. І відкрутитися самостійно вони начебто не могли. У перший сезон так і було. Але в третьому сезоні я недорахувався трьох гвинтів, які відкрутилися від вібрації.

гвинти викрутилися від вібрації і загубилися в траві. Фото автора

Ці гвинти кріпили пластмасовий кожух, що закриває циліндр, і кожух, який закривав глушник. Деталі трималися на гвинтах, що залишилися, але приємного було мало. Знайти зіскочили гвинти в траві нереально-треба було шукати заміну. Так що всім раджу перед початком дачного сезону як слід протягувати всі гвинтові з’єднання інструменту, інакше в процесі роботи може відвалитися будь-яка деталь в залежності від того, які гвинти зірвуться.

перед початком сезону всі гвинти треба затягнути як слід. Фото автора

4. Не очищали повітряний фільтр

Іноді косарка починає глухнути після запуску. Причина може бути в повітряному фільтрі. Він потрібен для того, щоб в карбюратор не потрапляли дрібні частинки пилу, сміття і різні інші включення. Якщо фільтр сильно забруднився, то в карбюратор не надходить достатня кількість повітря. Цей расходник прослужить довше, якщо його регулярно промивати, для чого можна використовувати засіб для миття посуду. Губчасті фільтри добре переносять цю процедуру.

Знімаємо кожух фільтра (часто він кріпиться на засувці). Виймаємо фільтр-відразу видно, що він брудний. Очищаємо від великих включень — а потім промиваємо спеціальною рідиною або бензином.

знімаємо кришку, витягаємо забруднений повітряний фільтр. Фото автора

У польових умовах для промивання підійде паливо з бака. Після промокаємо чистою ганчіркою і чекаємо, поки фільтр підсохне і бензин випарується; встановлюємо губку на місце.

Перед складанням протираємо чистою ганчіркою посадочне місце для фільтра і видаляємо бруд з захисного кожуха. Пам’ятайте, що фільтр після промивання повинен добре висохнути, після чого його потрібно просочити невеликою кількістю масла. Якщо на вашому триммері стоять фільтр у вигляді подушечки (не кільця) і сітка, яка не дає йому щільно прилягати всередині корпусу, не забудьте встановити кожну деталь на своє місце.

Про інші особливості обслуговування різної садової техніки ви можете детально прочитати в статтях, які зібрані в бібліотеці клубу » техніка в порядку з liqui moly»:

5. Дочекалися проблем зі свічкою запалювання

Напевно вам знайома ситуація, коли смикаєш за стартер, а двигун не схоплює і бензокоса не заводиться. Немає іскри. Причин може бути кілька. Перевірте, чи включена вона (банальність, але так буває). Потім можна перевірити свічку. Вивернути, протерти: раптом її залило або вона покрилася сильним нагаром? (до речі, це часто відбувається через погане масла або через переливу масла в паливній суміші.) перевіряйте її періодично — і обов’язково в кінці сезону перед консервуванням інструменту на зиму. На свічці не повинен накопичуватися нагар, вона повинна бути сухою.

Якщо іскра слабка (через вогкість після зимового зберігання або з іншої причини), або свічка значно зношена, а запасний немає, можна скористатися спеціальним спреемstart fix, який допоможе запустити двигун. Штука хороша, стане в нагоді не тільки для тримера, тому що підходить для різних моторів — бензинових і дизельних, дво — і чотиритактних.

засіб для швидкого запуску двигуна допоможе почати роботу навіть при проблемах зі свічкою запалювання

Коли тример не заводиться не через свічки

Може трапитися і так, що свічку ви почистили, а тример так і не завівся. Спочатку перевіряємо іскру. Відключаємо свічку, знімаємо кожух, викручуємо свічку.

Потім накидаємо контакт, притискаємо до циліндра і смикаємо стартер. Ви зможете побачити, є іскра чи ні.

відключаємо свічку, знімаємо кожух, викручуємо її, включаємо тример, підключаємо провід, прикладаємо свічку до циліндра. Фото автора

Я якось проробляв таку процедуру, але іскри так і не побачив. Поломка виявилася в іншому — від вібрації роз’єдналися контакти підключення вимикача.

контакти роз’єму розійшлися. Фото автора

Проблема може бути не в контактах, а в котушці (магнето), яку треба міняти. А це означає, що вам, швидше за все, в сервіс. Але, слава богу, така несправність обійшла мене стороною.

6. Забули про мастило редуктора

Редуктор — це самий навантажений вузол в косарці, в процесі роботи на нього передаються всі поштовхи і вібрації. Щоб зменшити знос і виключити заклинювання редуктора, його треба регулярно змащувати. Краще — через 20-30 годин роботи тримера, але точний час залежить від режиму експлуатації та інтенсивності робіт. Якщо в редукторі недостатньо мастила, він починає характерно шуміти і швидше нагрівається (адже мастило відводить частину тепла). Але ж вам нічого не заважає іноді перевіряти залишок мастила, відкрутивши болт-заглушку редуктора.

редуктор-один з найбільш навантажених вузлів

Змастити редуктор допоможе все той же шприц об’ємом 20 мл.процес простий.

  1. набираємо 10-15 мл масла для змащення редукторів.
  2. відвертаємо болт-заглушку заливного отвору.
  3. видавлюємо в нього мастило, прокручуємо котушку. Частина масла редуктор може видавити назад.
  4. видаляємо надлишки, закручуємо заглушку.

Редуктор змазаний. Можна косити.

відкручуємо болт-заглушку на кутовому редукторі, закачуємо мастило за допомогою медичного шприца. Фото автора

Двадцять років я регулярно кошу траву на дачній ділянці площею 36 соток. За останні 10 років, після кількох сміливих експериментів з чотирма бензиновими тримерами, прийшов до певних висновків. Тример повинен бути потужним, не менше 2 квт. Двигун такої потужності дозволяє косити будь-який проблемний бур’ян волосінню. При проведенні правильного і регулярного технічного обслуговування недорогий китайський тример може пропрацювати так само довго, як тример від відомої фірми. Особливу увагу при експлуатації тримерів з двотактним двигунами слід звернути на використання якісного масла для приготування паливної суміші і свіжого бензину з октановим числом не нижче рекомендованого.